Xiaomi tillkännager rekordhög kvartalsvisa Smartphone-överföringar på 23,16 miljoner enheter

Xiaomi tillkännager rekordhög kvartalsvisa Smartphone-överföringar på 23,16 miljoner enheter

Ända sedan Xiaomi började sin resa in i smartphoneindustrin har företaget brutit rekord och uppnått stora milstolpar på en mycket kort tid. Genom att meddela en ny prestation bekräftar Xiaomi VD Lei Jun att företaget lyckats skicka 23.16 miljoner smartphones under andra kvartalet 2017, en ökning med 70 procent jämfört med föregående kvartal, vilket markerar en rekordhöjd för kvartalsvisa smartphone-överföringar i bolagets livslängd. Jun noterar vidare att intäkterna i Indien under årets första hälft är 328 procent jämfört med föregående år och Xiaomi är nu nummer två på den övergripande indiska smarttelefonmarknaden.

Till minne av dessa milstolpar skickade Jun ett brev till sina anställda som markerade alla de prestationer som företaget har gjort under det senaste året. Han uppgav särskilt att transportmiljön är särskilt betydande på grund av den minskande försäljningen som Xiaomi hade lidit nyligen. Talade om Indien, juni citerade också IDC för att upprepa att Xiaomi Redmi Note 4 har blivit den högst skickade smartphone i landet.

Han tillägnade företagets omsättningstillväxt för Xiaomos investeringar i FoU, förbättringar av produktkvalitet och kundvård, lanseringen av sin egen chipset - Surge S1, och smartphone lanseras som Xiaomi Mi 6 och Xiaomi Mi Max 2. Xiaomi till och med pralade Att ansöka om 7 071 patent globalt förra året. Av dessa patent beviljades 2 895 och hälften av dessa är internationella patent.

Jun hävdade också att mycket av transporterna var på grund av deras dubbla online- och offline-strategi som företaget antog de senaste åren. Det har nu 123 Mi Hemmabutiker i Kina, med ytterligare 14 öppningar den 8 juli. Juni avslutade brevet med att sätta ett intäktsmål på 100 miljarder RMB för året och ett annat mål att skicka 100 miljoner smartphones 2018. Du kan läsa Fullbrev från juni till sina anställda nedan:

Xiaomi uppnår rekord kvartalsvisa smartphone-överföringar

 

 

Kära Xiaomi kollegor,

Det var glädjande att tillkännage ett genombrott i dagens smartphone-möte: vi skickade 23.16 miljoner smartphones i Q2 2017, en ökning med 70% jämfört med föregående kvartal, vilket markerar en rekordhöjd för Xiaomos kvartalsvisa smartphone-överföringar. Denna prestation innebär en viktig inflektionspunkt i vår tillväxt - efter två år med intern omkalibrering, återgår Xiaomi återigen till en snabb tillväxtbana.

Det här är en väldigt viktig milstolpe för Xiaomi. Hittills hade inget annat smartphoneföretag globalt kunnat återuppta tillväxten efter en minskning av försäljningen. Hur kunde vi uppnå detta?

1. Att sträva efter teknologisk innovation och sträva efter operativ excellens hos våra kunder

Under de senaste åren har vi ständigt ökat vår satsning på FoU. Idag bär dessa investeringar frukt. I februari lanserade vi Surge S1, vår proprietära chipset utformad och utvecklad internt, vilket markerar ett genombrott i våra chipsetteknologiska möjligheter. Vi har varit oändliga i vår strävan efter tekniska genombrott i andra smarttelefonkärnkomponenter som kameran, skärmen och batteriet. I april lanserade vi Mi 6 som har en optisk zoom med dubbla kameror, vilket tar exceptionella porträttbilder. I maj lanserade vi Mi Max 2, som uppnådde en otrolig 31-dagars standbytid i en uthållighetsutmaning. Det här är praktiska demonstrationer av våra tekniska möjligheter. Förra året ansökte vi om 7 071 patent globalt; Vi beviljades 2.895, varav hälften är internationella patent.

I början av året spjutade jag personligen en kommitté för att bedöma kvaliteten på våra produkter. Efter mycket interna diskussioner lade vi fram planen för vår handlingsplan och inrättade en division som enbart fokuserade på produktkvalitet. Vårt mål är att vinna genom "järnnäven" av kvalitet!

Vår återhämtning följer ett år av motgångar som tillsammans utgör den mest utmanande perioden i vår företagshistoria. Försäljningen av smartphone mjukades när vi kämpade med två fall av försörjningsfrågor, som alla hindrade vår supply chain i flera månader. Vi kunde dock använda den här tiden som ett tillfälle att omkalibrera många aspekter av vår verksamhet. Våra Q2-leveransresultat återspeglar de förbättringar vi gjort i förhållande till utbudet av våra produkter.

2. Uppgradering till en ny detaljhandelsmodell, framgångsrikt integrering av online och offline-detaljhandel

Som ett internetföretag är e-handel i själva verket kärnan i Xiaomos detaljhandelsstrategi. Medan vi fortsätter att förbättra kundupplevelsen på Mi.com, värderar vi också djupt partnerskap med andra plattformar. Under årets "618" online shoppingfestival rankade vi nummer ett när det gäller smartphone-försäljning på JD.com, Tmall och Suning.

Vi har gjort stora framsteg i vår offline närvaro också. Från och med 7 juli har vi öppnat 123 Mi Hembutiker i hela Kina. Varje butik som vi öppnar får en sådan överväldigande mottagning att våra intäkter per kvadratfot numrerar nu branschledande. Den 8 juli räknar vi med att öppna ytterligare 14 butiker!

3. Explosiv tillväxt i vår globala verksamhet till följd av tre års investeringar

Efter tre års oväldigande investeringar i vår globala verksamhet har detta år sett Xiaomi-rack upp successiva vinster eftersom vår globala verksamhet passerar böjningspunkten för explosiv tillväxt.

Vår prestation i Indien har varit särskilt uppmuntrande - intäkterna under första halvåret är 328% högre än i år och vi är nu varumärket # 2 på den övergripande indiska smarttelefonmarknaden. Redmi Note 4 har blivit den högst slagna smartphone i landet, och Xiaomi är nu allmänt erkänt som ett ledande varumärke. Annanstans ser vi stora resultat i Indonesien, Ryssland, Ukraina och ett antal andra länder.

Att konkurrera för global marknadsandel utgör den tredje vågen av möjligheter som kommer att forma den kinesiska smarttelefonindustrin. Detta följer den första vågen av urbana kinesiska smartphone adoption och den andra vågen av nya smartphone användare från Kinas tredje och fjärde tier städer. Att ta tillfället i akt är markeringen av Xiaomos resa som ett teknologibolag på global nivå.

Varför kunde vi återuppta tillväxten? Hemligheten ligger i Xiaomos affärsmodell och våra värderingar!

Xiaomi har visat motståndskraften i vår affärsmodell under de senaste 7 åren, både genom vår otroliga tillväxt i de tidiga dagarna och vår återgång till tillväxt efter en period av omkalibrering.

Vi är övertygade om att så länge vi fortsätter att vara vänliga med våra användare, producera spännande produkter med tillgänglig prissättning och vara trogen mot våra kärnvärden av uppriktighet och passion, kommer vi oundvikligen att vinna användare och marknaden!

Dagens prestation är inte en lätt feat. Vi erbjuder vår uppriktiga tacksamhet till alla våra Mi-fans för det förtroende de har lagt i oss genom åren. Vi är tacksamma för våra partners för deras stöd, och särskilt för Xiaomos 13 000 anställda och familjer för ert engagemang Smartphone-marknaden är brutalt konkurrenskraftig, och vi tar bara de första stegen i vår resa. För att kunna fortsätta växa måste vi hålla våra värderingar kända och innovera obevekligt. Vi måste ge våra ingenjörer friheten att tänka utanför lådan och utforska orädd utan gränser. Vi ställer ingen gräns när det gäller innovation och investeringar. Under de kommande 12 månaderna måste vi anställa tusentals FoU-talanger för vår smartphone-verksamhet och ytterligare stärka våra innovationsmöjligheter.

Jag berättade för alla i början av året att de svåraste tiderna ligger bakom oss. Jag ställde också ett ödmjukt intäktsmål om 100 miljarder RMB för året. Jag är nu säker på att vi kan nå detta mål. Ett nytt kapitel för Xiaomi har just börjat, och så många möjligheter ligger framför oss. Vår framtid är lika stor som konstellationerna och bortom.

Till sist, låt oss bara lägga till ett annat ödmjukt mål: att skicka 100 miljoner smartphones 2018!

Lei Jun

7 juli 2017



2017-07-08
Produkter

Information